Sveafastigheter hyr ut 1 300 kvm till Tech Mahindra i Torslanda

Sveafastigheter Fund II (”Sveafastigheter”) har tecknat ett 5-årigt avtal om 1 300 kvm kontorslokaler med Tech Mahindra, ett multinationellt IT-bolag som är del av indiska Mahindra Group.

- Sveafastigheter äger tillsammans med Volvo Pensionsstiftelse cirka 14 000 kvm inom Sörred City i Torslanda. Uthyrningen till Tech Mahindra är en viktig pusselbit i utvecklingen av området, säger Eric Bergström på Sveafastigheter.

I samband med att Tech Mahindra erhållit ett globalt avtal med Volvo Cars avseende support av IT-infrastruktur och service, tar man steget att etablera sitt första kontor i Göteborgsområdet.

- Det känns mycket roligt att välkomna Tech Mahindra till moderna kontorslokaler i nära anslutning till Volvo PVs huvudkontor och därmed säkra deras expansion och fortsatta leverans gentemot Volvo, säger Per Liljenfeldt på Grandab Management, vilka innehar Asset Management uppdraget som bland annat omfattar uthyrning och förvaltning.

Eric Bergström, Partner Sveafastigheter, telefon +46 8 545 075 05, eric.bergstrom@sveafastigheter.se
Johan Tengelin, VD och Partner Sveafastigheter, telefon +46 8 545 075 14, johan.tengelin@sveafastigheter.se
Per Liljenfeldt, Partner Grandab Management AB, telefon +46 709 21 86 43, per@grandab.com

Sveafastigheter är en ledande nordisk fastighetsfondförvaltare. Bolaget grundades 2003 och förvaltar för tillfället tillgångar i Sverige, Finland, Danmark och Estland till ett värde om totalt 1 miljard euro. Företaget etablerade sin första fond, Sveafastigheter Sverige I, 2003 och sin andra fond, Sveafastigheter Fund II, 2006. Sveafastigheters senaste fond, Sveafastigheter Fund III, samlade 317 M EUR i eget kapital. www.sveafastigheter.se

Sveafastigheter är del av Brunswick Real Estate – en grupp av marknadsledande företag inom corporate finance, transaktioner, kapitalförvaltning och lånefinansiering med inriktning på fastigheter i Norden. www.brunswick-re.com

Grandab Management AB

Grandab Management har som affärsmodell att tillsammans med investerare och samarbetspartners identifiera, förvärva, utveckla och förvalta fastigheter med inriktning på totalavkastning. Bolaget är baserat i Göteborg.