Sveafastigheter hyr ut 48 000 kvadratmeter i Torslanda till Volvo PV

Volvo Personvagnar AB har tecknat ett 15-årigt hyresavtal med Sveafastigheter avseende 48 000 kvadratmeter, till största delen kontorsytor, i fastigheten Sörred 8:4 i Torslanda.

Hyresavtalet gäller från och med 2010-01-01 och löper till och med 2024-12-31 och omfattar totalt cirka 48 000 kvadratmeter, varav 44 000 kvm kontor, 2 000 kvm lageryta och 2 000 kvadratmeter produktionsyta. Volvo Personvagnar har hyrt de aktuella lokalerna sedan de byggdes slutet av 1980-talet. - Vi är glada över att ha fått förnyat förtroende av Volvo Personvagnar som valt att teckna ett 15-årskontrakt för lokalerna. Fastigheten är ändamålsenlig och i gott skick, vilket i tillägg till att Volvo PV redan satt där har gjort att vi kunnat erbjuda det bästa alternativet för dem i en föränderlig tid. Volvo PV är en stark och stabil hyresgäst och ett långt avtal med dem är mycket attraktivt, framför allt i dagens svåra hyresmarknad, säger Simon de Château, VD för Sveafastigheter.