Aetna - Ny kund hos BTS

Aetna - ny kund hos BTS - uppdraget värt ca 3,5 MSEK Aetna, ny kund hos BTS och ett av USA: s ledande företag inom sjukförsäkringar, har gett BTS i uppdrag att utveckla en skräddarsydd affärssimulering för Aetnas 100 högsta chefer. Syftet med programmet är att stärka affärsmannaskapet och flexibiliteten på en konkurrensutsatt marknad. Programmet, som initialt riktar sig till Aetnas 100 högsta chefer, skall genomföras under 2003. "Våra framgångar inom försäkringssektorn och vår ledande position inom simuleringar var avgörande när Aetna bestämde sig för BTS som samarbetspartner." säger Henrik Ekelund, VD och Koncernchef för BTS Group. Aetna är ett av USA: s ledande företag inom sjukförsäkringar med cirka 14 miljoner kunder. De har 30,000 anställda och hade 2001 en omsättning på mer än 200 miljarder kronor. BTS är sedan 6 juni, 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Jonas Åkerman, VD BTS USA, tel: +1 203 316 27 40 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 Hemsida: www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av datorbaserade skräddarsydda simuleringsmodeller. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2002 omsatte BTS 172 Mkr och har idag 102 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00400/wkr0002.pdf