BTS får Cloetta Fazer som ny kund

BTS får Cloetta Fazer som ny kund Cloetta Fazer har valt utbildnings- och konsultföretaget BTS Group AB att utveckla och genomföra ett program för drygt 200 av deras chefer och medarbetare. Uppdraget genomförs under 2002 och 2003. Uppdraget innefattar en skräddarsydd affärssimulering och syftar till att skapa en bredare förståelse för Cloetta Fazers affärsverksamhet och strategier kopplat till lönsamhetstänkande samt stödja införandet av Balanced Scorecard som verktyg. "Det är stimulerande att få arbeta med så strategiskt viktiga frågor för Nordens ledande konfektyrföretag", säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef, BTS Group AB. Cloetta Fazer är Nordens ledande konfektyrföretag. Omsättningen inom konfektyrrörelsen under 2001 uppgick till 3 miljarder kronor och rörelseresultatet till 372 miljoner kronor. Antalet anställda uppgår till cirka 2000. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 95 67 Pia Anderberg, VD BTS Norden, tel: +46 8 58 70 70 00 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2001 omsatte BTS 197 Mkr och har idag cirka 108 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/24/20020924BIT00250/wkr0002.pdf