BTS får nytt uppdrag av Centrica - uppdraget är värt 5 MSEK

BTS får nytt uppdrag av Centrica -uppdraget är värt 5 MSEK Centrica, Storbritanniens ledande bolag inom energi och tjänster till hushåll, har gett BTS i uppdrag att utveckla ett chefsprogram. Uppdraget, som är värt 5 MSEK, bygger på en skräddarsydd, datorbaserad affärssimulering som vänder sig till Centricas 200 högsta chefer och genomförs under 2002 och första halvåret 2003. Syftet med programmet är att skapa förankring runt Managing for Value (MfV) i Centrica genom att praktiskt tillämpa MfV teorier, verktyg och metoder samt att förbättra de högsta chefernas förmåga att utveckla affärsstrategier. "Det här är BTS Storbritanniens andra stora uppdrag inom Managing for Value. Detta är en affärsfilosofi som växer och därför en intressant tillämpning för BTS" säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef på BTS Group. Centrica är Storbritanniens största bolag inom energi och tjänster till hushåll och omsatte cirka 175 miljarder kronor under 2001 och har cirka 30 000 medarbetare. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 95 67 Johan Strömsäter, VD BTS Storbritannien, tel: +44 207 348 18 00 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2001 omsatte BTS 197 Mkr och har idag cirka 108 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/26/20020926BIT00280/wkr0002.pdf