BTS får uppdrag av Oncor -dotterbolag till världens ledande energibolag Texas Utilities (TXU) Oncor, dotterbolag till Texas Utilities (TXU) som är en av världens ledande energibolag, har gett BTS i uppdrag att utveckla ett chefsprogram. Uppdraget innefattar en skräddarsydd, datorbaserad affärssimulering som vänder sig till Oncors högsta chefer och genomförs under 2002. Syftet med programmet är att stärka chefernas affärskapacitet och öka förmågan att genomföra Oncors strategi. "Vi är mycket glada att kunna hjälpa Oncor att förbättra sin organisation ytterligare. Särskilt med tanke på de stora regleringsförändringar som sker i Texas." säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef på BTS Group. Oncor levererar el och gas genom traditionella medel: transmission, distribution och pipeline. Mer information om Oncor och TXU finns på www.oncorgruop.com och www.txu.com. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 95 67 Jonas Åkerman, VD BTS USA, tel: +1 203 316 27 40 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2001 omsatte BTS 197 Mkr och har idag 108 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/05/20020905BIT00250/wkr0002.pdf