BTS utvidgar samarbetet med ledande wirelessföretag

BTS utvidgar samarbetet med ledande wirelessföretag BTS har tecknat avtal med ett av Amerikas största wirelessföretag om en utvidgning av det befintliga samarbetet. Det nya uppdraget är initialt värt cirka 2,9 MSEK under 2002. BTS ska med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar och webbaserade verktyg samla företagets mellanchefer i en gemensam strategisk affärsriktning. Företaget har mer än 30 000 anställda och en årsomsättning över 10 miljarder USD. BTS har tidigare genomfört ett ledarskapsprogram för den högsta ledningen, och denna har lett fram till en skräddarsydd version för mellancheferna. Syftet är att skapa en gemensam strategisk affärsinriktning genom att deltagarna får möjlighet att basera sina beslut på de drivkrafter som säkrar ett framgångsrikt genomförande av företagets strategi. De simuleringsbaserade seminarierna och webbaserade verktygen främjar utforskandet av taktiska alternativ och koordinering av specifika initiativ. "Vi är mycket nöjda med att framgången med det förra ledarskapsprogrammet har lett till uppkomsten av en ny, skräddarsydd version för chefer på nästa nivå," säger David Ackley, kundansvarig, BTS USA, Inc. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 David Ackley, kundansvarig, BTS USA, tel: +1 (212) 687-8240 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida: www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2001 omsatte BTS 197 Mkr och har idag 119 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00700/wkr0002.pdf