Ingersoll-Rand - Ny kund för BTS

Ingersoll-Rand - Ny kund för BTS Ingersoll-Rand har gett utbildnings- och konsultföretaget BTS i uppdrag att utveckla och leverera en Global Business Acumen workshop för bolagets 250 högsta chefer. Uppdraget innefattar en skräddarsydd, databaserad affärssimulering med mål att öka affärsmannaskapet och kunskaperna kring värdeskapande för aktieägare, samt att skapa globala konkurrensfördelar för Ingersoll- Rand. "Vi är mycket glada över möjligheten att få arbeta med ett innovativt och växande företag som Ingersoll-Rand och vi är övertygade om att de kommer att ha fördel av vår globala erfarenhet med andra industriella företag. Detta visar åter på marknadens förtroende för att BTS kan leverera högkvalitativa lösningar för världsledande företag," säger Henrik Ekelund, VD och Koncernchef BTS Group. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Ingersoll-Rand är en högteknologisk verkstadskoncern med innovativa produkter och en världsledande position inom utvalde områden. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 95 67 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2002 omsatte BTS 172 Mkr och har idag 100 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/19/20031219BIT00390/wkr0002.pdf