Nokia ny kund hos BTS

Nokia ny kund hos BTS BTS har av Nokia fått uppdraget att utveckla en webbaserad affärssimulering i syfte att stärka affärskunskapen hos chefer och ledare. Den initiala målgruppen är 800 chefer och medarbetare. Lösningen ingår som en del i Nokias koncernprogram med det övergripande syftet att utveckla starkare ledare och affärsmän och -kvinnor enligt "The Nokia Way". Uppdraget, som består av utveckling och licenser, kommer att levereras med början under andra kvartalet 2003, med löpande roll-out över en längre tidsperiod. "Nokia är ett av de få stora Telecom företag som BTS inte har arbetat med tidigare. Att vi fick uppdraget i hård konkurrens visar åter igen BTS styrka att ta fram kundanpassade och resultatskapande lösningar. Det är en fantastisk utmaning att få arbeta med ett företag som är så framgångsrikt och spännande som Nokia", säger Henrik Ekelund, VD och koncernchef för BTS Group. Nokia är ett globalt företag och världsledande inom mobil kommunikation. Nokia har alltid varit en av pionjärerna inom mobiltelefoni och är idag världens ledande leverantör av mobiltelefoner och en av de ledande leverantörerna av nätverk och tjänster inom Telecom. Nokia har nästan 52 000 anställda och 50 kontor runt om i världen. Nokia omsatte 30 miljarder EURO år 2002. BTS är sedan 6 juni 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: + 46 8 58 70 70 00 Joel Falcken, VD BTS OY, tel: +358 9 68 11 270 Christian Ankarcrona, IR-ansvarig, tel: + 46 8 58 70 70 00 Hemsida; www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av skräddarsydda affärssimuleringar. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2002 omsatte BTS 172 Mkr och har idag 100 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT00040/wkr0002.pdf