Previa-ny kund hos BTS

Previa - ny kund hos BTS Previa, Sveriges ledande företag inom företagshälsovård, har gett BTS i uppdrag att utveckla och genomföra ett program som innefattar två skräddarsydda affärssimuleringar. Uppdraget genomförs under 2003 och målgruppen är samtliga medarbetare inom Previa. Syftet med programmet är att stödja den kommersiella och affärsmässiga kompetensen inom företaget. "För BTS är det oerhört spännande att få stödja Previa inom den växande och konkurrensutsatta marknaden företagshälsovård." säger Pia Anderberg, VD för BTS Norden. Previa ingår i den börsnoterade Capio-gruppen och har cirka elvahundra anställda. Företaget har hundra enheter och finns på sjuttio platser i hela Sverige. BTS är sedan 6 juni, 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För mer information, kontakta: Henrik Ekelund, VD och koncernchef BTS Group AB, tel: +1 415 362 9567 Pia Anderberg, VD BTS Norden tel: 08-58 70 70 00 Christian Ankarcrona, Investor Relations, tel: 08-58 70 70 00 Hemsida: www.bts.com BTS Group AB är ett internationellt konsult- och utbildningsföretag inom affärsmannaskap. BTS stödjer företagsledningar att genomföra förändringar och resultatförbättringar med hjälp av datorbaserade skräddarsydda simuleringsmodeller. BTS lösningar och tjänster tränar hela organisationen att analysera och fatta beslut med fokus på de faktorer som driver tillväxt och lönsamhet. Detta ger ökat lönsamhetstänkande och marknadsfokus i det vardagliga beslutsfattandet, vilket leder till mätbara och bestående resultatförbättringar. BTS kunder är ofta globalt ledande storföretag i sina branscher. Under 2002 omsatte BTS 172 Mkr och har idag 102 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/02/20030402BIT00560/wkr0002.pdf