Årstakten för installationer har under hösten gått mot 20 000 på Bygghemma Groups siter

Bygghemma Group har under hösten kraftigt ökat försäljningen av installationstjänster i Sverige. Antalet installationer i november, som uppgick till cirka cirka 1 700, indikerar en årstakt om 20 000 installationer. ”Det är väldigt roligt att våra installationstjänster har blivit så väl mottagna. Vi rullar nu ut tjänsterna på fler marknader och lägger till fler produkter och kategorier – det är en milstolpe i vår målsättning att tillhandahålla ett komplett ekosystem av produkter och tjänster inom DIY, möbler och heminredning online”, säger Martin Edblad tf. vd och koncernchef på Bygghemma Group.

Bygghemma Group har under det senaste halvåret kraftigt breddat utbudet av installationstjänster. Gruppens siter inom DIY-segmentet erbjuder nu inte bara det bredaste produktsortimentet i Norden, utan också ett större utbud av installationstjänster än någonsin tidigare.

”Vi erbjuder idag installation på stora delar av vårt sortiment. För mer än 10 000 produkter kan våra kunder enkelt beställa installationen med en knapptryckning, det gäller allt från toaletter, duschväggar, blandare, spabad, robotgräsklippare, golv, till värmepumpar och dörrar och utgör en central del i vårt kundlöfte – ”We make living easy”, säger Martin Edblad.

Sedan en tid tillbaka har installationstjänsterna även börjat rullas ut på den finska marknaden, och uppvisar även där en stark utveckling.

”Det är särskilt roligt att våra kunder är så nöjda med servicen. Så här långt har vi en NPS på närmare 70”, avslutar Martin Edblad.

Installationstjänsterna utförs genom Bygghemma Groups helägda dotterbolag Svensk Installationspartner.

Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group
Telefon: +46 (0) 734 246 851. E-post:
martin.edblad@bygghemmagroup.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 december 2019 kl 08.00 CET.

Bygghemma Group är den ledande online baserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive www.bygghemma.se, www.trademax.sewww.chilli.se, www.furniturebox.se, stonefactory.se och lampgallerian.se. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.