Bygghemma Group First AB:s årsredovisning 2018

Bygghemma Group First AB (”Bygghemma”) har publicerat sin årsredovisning för 2018 på bolagets hemsida: http://www.bygghemmagroup.se/investor-relations/finansiella-rapporter. Årsredovisningen finns tillgänglig på svenska och engelska.

Den tryckta årsredovisningen kommer att finnas tillgänglig på svenska och engelska under vecka 19 och kan beställas på investment@bygghemmagroup.se.

Adam Schatz, CFO
Telefon: +46 (0)70 932 43 00
E-post: adam.schatz@bygghemmagroup.se

Johan Hähnel, Head of Investor Relations
Telefon: +46 (0)70-605 63 34
E-post: johan.hahnel@bygghemmagroup.se

Denna information är sådan som Bygghemma Group First AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2019 kl 07.55 CEST.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.