Bygghemma Group lanserar nytt varumärke inom belysning – Dimma belysningsdesign

Bygghemma Group, Nordens ledande online-aktör inom hem-, hushålls- och fritidsprodukter, lanserar ett nytt varumärke inom belysning – Dimma belysningsdesign. Satsningen utgör en del i strategin att öka andelen egna varumärken. Initialt kommer Dimma belysningsdesign lanseras på koncernens webbplattformar bygghemma.se, stonefactory.se och lampgallerian.se.

Dimma belysningsdesign utvecklar produkter inom produktkategorierna taklampor, bordslampor och golvlampor. Produkterna är framtagna för att passa in i olika miljöer och olika livsstilar till förstklassiga priser. En exklusiv smak behöver inte kosta mycket pengar.

”Belysning är ett prioriterat område för Bygghemma Group, där vi ser stora möjligheter att utveckla produkter och som låg till grund för förvärvet av Lampgallerian i maj 2019. Genom att vi nu tar nästa steg och lanserar ett eget varumärke inom belysning förstärker vi vår position ytterligare, samtidigt som vi levererar i enlighet med vår strategi att öka andelen egna varumärken för koncernen som helhet”, kommenterar Martin Edblad, t.f. vd för Bygghemma Group.

För mer information om Dimma belysningsdesign, vänligen kontakta:
Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group
Telefon: +46 (0) 734 246 851. E-post:
martin.edblad@bygghemmagroup.se

Marcus Kjellman, Head of Private Labels Bygghemma group
Telefon: +46 (0) 761 029 800. E-post: marcus.kjellman@bygghemma.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 oktober 2019 kl 08.00 CEST.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive www.bygghemma.se, www.trademax.sewww.chilli.se, www.furniturebox.se, stonefactory.se och lampgallerian.se. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.