Bygghemma Group stärker sin position inom fönster och dörrar genom förvärv av Nordiska Fönster

Bygghemma Sverige (”Bygghemma”) har förvärvat 100 procent av online-aktören Nordiska Fönster i Ängelholm AB (Nordiska Fönster). Nordiska Fönster, som grundades 2011, erbjuder främst kvalitetsfönster och dörrar till konkurrenskraftiga priser. Verksamheten har under de senaste tre åren uppvisat en årlig tillväxt (CAGR) på cirka 29 procent och omsatte 2018 drygt 50 MSEK med ett marginellt positivt resultat.

Mikael Olander, vd och koncernchef för Bygghemma Group kommenterar: ”Med förvärvet av Nordiska Fönster stärker vi Bygghemmas ledande position online i Sverige inom fönster och dörrar. Genom att utnyttja vår storlek inom inköp, marknadsföring och viss samordning inom andra områden förväntar vi oss en fortsatt snabb och lönsam tillväxt. Vi hälsar Nordiska Fönsters fantastiska ledning och anställda mycket välkomna till Bygghemma”.

Bygghemma kommer att fortsätta driva Nordiska Fönster som en självständig enhet inom DIY-segmentet i Sverige.

Mikael Olander, Koncernchef och vd för Bygghemma Group
Telefon: +46 708-19 43 00
E-post:
mikael.olander@bygghemmagroup.se

Jimmy Sandberg, vd för Nordiska Fönster
Te
l: +46 (0) 431 371 490
E-post:
jimmy.sandberg@nordiskafonster.se

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 mars 2019 kl 10.00 CET.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive Bygghemma, Trademax, Chilli och Furniturebox. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.