Bygghemma Group vinner Svenska SEO-priset

Bygghemma Group, Nordens ledande online-aktör inom hem-, hushålls- och fritidsprodukter, får utmärkelsen Svenska SEO-priset i kategorin Möbler och Heminredning, för arbetet med destination www.chilli.se.

”Bygghemma Group erbjuder marknadens i särklass bredaste produktsortiment inom gör-det-själv och möbler och heminredning. Svenska SEO-priset är ytterligare ett kvitto på Bygghemma Groups ledande arbete med organisk trafikgenerering, som ytterst syftar till att erbjuda våra kunder ett snabbt, enkelt och precist sätt att hitta just de produkter kunderna söker i vårt breda sortiment av egna och externa varumärken”, kommenterar Martin Edblad, t.f. vd för Bygghemma Group.

Juryn har i sin bedömning tittat på organisk synlighet och tillväxt i söket och motiveringen till priset lyder:

"Chilli vinner Svenska SEO-priset 2019, i kategorin, Möbler & Heminredning. Chilli har ökat i värdefull SEO-trafik bland annat genom välskrivet innehåll samt strukturerade kategorisidor. Chilli har en optimerad e-handel och syns bra på många viktiga sökord."

Svenska SEO-priset är en jurybedömd tävling där syftet är att uppmärksamma duktiga e-handlare som lyckats synliggöra sina sajter genom organiskt sök med hjälp av SEO. Läs mer om svenska SEO-priset på www.svenskaseopriset.se/

Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group
Telefon: +46 (0) 734 246 851. E-post: martin.edblad@bygghemmagroup.se

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 september 2019 kl 08:00 CEST.

Bygghemma Group är den ledande onlinebaserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive www.bygghemma.se, www.trademax.sewww.chilli.se och www.furniturebox.se. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.