Bygghemma.se fördubblar antalet visningsbutiker

Bygghemma Group, Nordens ledande online-aktör inom hem-, hushålls- och fritidsprodukter, fördubblar antalet visningsbutiker inom DIY i Sverige genom dotterbolaget Bygghemma Sverige (Bygghemma.se). Satsningen utgör en del i strategin att öka servicegraden gentemot kunder och möjlighet till rådgivning.

Idag, den 28 november, öppnar Bygghemma.se tre nya visningsbutiker i Jönköping, Lomma samt i Göteborg. Två av butikerna förläggs i direkt anslutning till Golvpoolens butiker som även de ingår i Bygghemma Group. Konceptet skapar samordningsfördelar mellan verksamheterna och ökar attraktiviteten för kunder som söker helhetslösningar vid ny- och ombyggnationer. Vidare har Bygghemma Sverige tecknat avtal om att öppna ytterligare en visningsbutik i Uppsala, som kommer att slå upp portarna under första kvartalet 2020. Därmed har Bygghemma.se totalt 8 visningsbutiker i Sverige.

”Visningsbutiker kompletterar våra webbutiker och utgör en viktig del i kundupplevelsen, både för att kunna se och känna på produkterna och för att kunna diskutera och få råd vid köp av komplexa produkter av våra utbildade säljare på plats. Genom att vi nu öppnar fler visningsbutiker förstärker vi ytterlilgare vår position på marknaden för DIY, samtidigt som vi levererar i enlighet med vår strategi att öka service och närhet till våra kunder”, kommenterar Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group

Martin Edblad, t.f. vd och koncernchef för Bygghemma Group
Telefon: +46 (0) 734 246 851. E-post:
martin.edblad@bygghemmagroup.se

Peter Ålenius, Head of Retail and Offline sales Bygghemma Sverige
Telefon: +46 (0) 767 233 951. E-post:
peter.alenius@bygghemma.se

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 28 november 2019 kl 08.00 CET.

Bygghemma Group är den ledande online baserade leverantören av hemförbättringsprodukter i Norden. Vi erbjuder våra kunder ett brett produktsortiment till attraktiva priser med bekväm hemleverans. Vi bedriver verksamhet inom två segment, DIY och heminredning, där DIY innefattar försäljning av produkter från välkända varumärken för hem och trädgård och heminredning innefattar försäljning av möbler och dekorationsprodukter, huvudsakligen under egna varumärken. Inom Bygghemma Group ingår många olika online-butiker inklusive www.bygghemma.se, www.trademax.sewww.chilli.se, www.furniturebox.se, stonefactory.se och lampgallerian.se. Bygghemma Group omsatte ca 5 miljarder kronor 2018, har huvudkontor i Malmö och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.