Ny platschef på Bygma Sundsvall

Bygma Sundsvall fick den 1 augusti en ny platschef, Patrik Norlén. Patrik, som rekryterats internt, kommer närmast från tjänsten som försäljningschef på anläggningen.

- Jag har ju varit igång i min nya roll en dryg månad nu och allt känns väldigt bra. Det var både roligt och hedersamt att bli tillfrågad. Den expansiva fas som Bygma är inne i passar mig bra och det känns som en spännande utmaning att fortsätta växa tillsammans med Bygma, säger Patrik Norlén.

För att ytterligare stärka sin position som en bra samarbetspartner kommer Bygma Sundsvall att fortsätta utveckla sin verksamhet. Givetvis är ambitionen att bibehålla det goda renommé man byggt upp genom åren.

- Patrik känns helt rätt för rollen och har ju fördelen av att kunna företaget sedan tidigare. Han har en bred och lämplig bakgrund för att ta hand om och utveckla Bygmas anläggning i Sundsvall på ett förträffligt sätt, säger Urban Johansson, vd Bygma.

Bygma Sundsvalls tidigare platschef, Micke Bylin, går vidare inom företaget till en nyinrättad tjänst som chef för region Norrland. Med numera åtta anläggningar i norra Sverige kom behovet av en ny roll för att stötta regionen i såväl stora som små frågor. Det var i mars som Bygma Gruppen AB köpte tre XL-Bygg-butiker av Norra Skogsägarna och expanderade längs Norrlandskusten och inåt landet, med en anläggning i Umeå, en i Lycksele och ytterligare en i Skellefteå.

Urban Johansson, vd Bygma Gruppen AB        070-432 35 30, ugj@bygma.se

Patrik Norlén, platschef Bygma Sundsvall         060-13 57 08, pnn@bygma.se

Micke Bylin, regionchef Bygma Norrland            060-13 57 25, mbn@bygma.se

Bygma Sundsvall
Yta: Ca 5 000 kvm. Produkter: Noggrant utvalda byggvaror och tillbehör från grund till tak från marknadsledande leverantörer. Vi erbjuder utkörning med skräddarsydda kranbilar, hydraulisk klipp för armering, tillgång till vårt kaphus, längdkapning av stålreglar inom 24 timmar. Sundsvalls största sortiment av limträ, målat virke m m. Anläggningen har en engagerad personal med stor erfarenhet av byggmaterial och systemlösningar.

Bygma Gruppen AB
är ett dotterbolag till den danska byggmaterialkoncernen Bygma Gruppen A/S. Koncernen består av drygt 100 anläggningar fördelat i hela Norden, med cirka 2 100 anställda. I Sverige finns 16 anläggningar. Bygma Gruppen AB omsätter cirka 850 MSEK och har som mål att bli ett marknadsledande bygghandelsföretag med produkter och service för den professionella bygg- och hantverkssektorn.

Det var både roligt och hedersamt att bli tillfrågad. Den expansiva fas som Bygma är inne i passar mig bra och det känns som en spännande utmaning att fortsätta växa tillsammans med Bygma.
Patrik Norlén, platschef Bygma Sundsvall.