C Security Systems AB lägger bud på intressebolaget Spåra Group AB

C Security Systems AB (CSEC) lägger härmed ett bud på samtliga aktier, konvertibler och optioner i Spåra Group AB (Spåra). Betalningen sker med nyemitterade aktier, konvertibler och optioner i CSEC.

Aktieägarna i Spåra erbjuds elva (11) nya aktier i CSEC för varje (1) aktie i Spåra. Optionsägare och konvertibelägare i Spåra erbjuds (11) nya optioner eller konvertibler i CSEC för varje (1) option eller konvertibel i Spåra.

Spåra har precis avslutat en nyemission av 5 062 767 aktier motsvarande 10 125 534 SEK. Totalt antal aktier i Spåra efter ovan nyemission är därmed 10 080 780 aktier varav 8 577 780 aktier omfattas av ovan erbjudande då CSEC sedan tidigare redan äger 1 503 000 aktier i Spåra. Om alla aktieägare accepterar budet från CSEC kommer 94 355 580 nya aktier att emitteras, CSEC har idag 68 107 932 aktier. Detta innebär att nuvarande ägare i CSEC kommer äga 42% av bolaget efter emissionen.

Det totala antalet konvertibler och optioner som omfattas av erbjudandet är 1 334 000 respektive 400 000. Om alla konvertibel- och optionsägare accepterar budet kommer 14 674 000 nya konvertibler respektive 4 400 000 nya optioner att emitteras av CSEC. Detta innebär att CSEC nuvarande ägare efter en ev. konvertering av de nya konvertiblerna och optionerna kommer äga 37,5% av bolaget efter konverteringen.

Konverteringstidpunkt för konvertiblerna respektive optionerna är oktober 2021 och konverteringskursen är ca 0,273 SEK.

Ägare, inklusive CSEC, i Spåra som representerar mer än 90% av totalt antal aktier, har ställt sig positiva till budet. CSEC äger sedan tidigare 30% av aktierna i Spåra.

CSEC värderar Spåra värderas till 10,0 MSEK innan den pågående emissionen och efter den pågående emissionen är värderingen 20,1 MSEK. Om Spåras konvertibelägare och optionsägare accepterar erbjudandet och därefter konverterar till aktier ökar det Egna kapitalet med 5,2 MSEK.

Styrelsen och huvudägarna i båda bolagen anser att det finns mycket goda möjligheter att skapa synergier, både gemensamt men även för respektive verksamhetsområde. Se gärna pressmeddelande 6 maj och 6 mars 2020 för mer information.

Den beräknade tidplanen för genomförande beräknas till ca 6 veckor från dagens datum.

C Security Systems AB

För ytterligare information kontakta styrelseordförande Robert Tejme på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se

C Security Systems utvecklar och säljer webbaserade larm-, övervaknings- och söksystem som fungerar globalt och är framtaget för olika fordon. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod samt C-pod Mini, främst avsedda för fritidsbåtar, samt C-pod Lite och C-pod ELite, avsedda för ett flertal olika fordonstyper.