Kommuniké från extra bolagsstämma i C Security Systems AB (publ)

Aktieägarna i C Security Systems AB (publ), 556849-1368, har den 4 september 2019 hållit extra bolagsstämma i företagets lokaler i Solna, varvid följande beslut fattades.

• Stämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att bolagets aktiekapital minskas med 272 431,73 kr från 908 105,76kr till 635 674,03 kr. Minskningen skall genomföras utan indragning av aktier. Ändamålet med minskningen är avsättning till fritt eget kapital.
  • Bolagsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att ändra punkt 4 ”Aktiekapital” och punkt 5 ”Antal aktier” i bolagsordningen för att möjliggöra framtida emissioner. Bolagsordningens punkt 4 får därmed följande ändrade lydelse: "Aktiekapitalet skall vara lägst 635.674,03 kronor och högst 2.542.696,12 kronor."

Bolagsordningens punkt 5 får därmed följande ändrade lydelse: "Antalet aktier skall vara lägst 65.000.000 och högst 260.000.000."

• Bolagsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, om nyemission med aktieägarnas företrädesrätt av 22 702 644 aktier med en teckningskurs på 0,17 kr per aktie. Kontant betalning.
  • Bolagsstämman beslutade, enligt styrelsens förslag, att bemyndiga styrelsen att med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt fatta beslut om nyemission av 191 892 068 aktier till en teckningskurs på lägst 0,28 kr per aktie.
  • Styrelsen fick mandat av stämman att göra smärre ändringar på tagna beslut för att genomföra registrering hos Bolagsverket och Euroclear.

C Security Systems AB (publ)

För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller e-post: ir@c-pod.se