Presentation av nya styrelseledamöter

Som vi tidigare meddelat valdes en ny styrelse vid den extra bolagsstämman som hölls den 16 december 2020. Styrelsen består av sex ledamöter. Styrelsen ordförande Robert Tejme och ledamot Olle Nordlander valdes om.

Nya ledamöter är:

Martin Hägerdal

Martin är idag VD i Kvalprak AB. Martin har 25 års erfarenhet från Ericsson i olika positioner. I sin senaste position var Martin VD för ett tillverkande dotterbolag som utvecklade och sålde transformatorer. Martin har erfarenhet av att bygga bolag och att utveckla produktportföljer med global attraktionskraft. Martin har också gedigen internationell erfarenhet efter att ha lett en global organisation i 10 år.

Per Söderström

Per har gedigen erfarenhet som ledare för såväl internationella som svenska organisationer där han bland annat varit VD i bolag som Resurs-Gruppen (publ.) som förvärvades av Wise Group 2012, Hudson och Human IT. Idag verkar Per som rådgivare åt bolagsägare, investerare och styrelseproffs i ett 10-tal bolag i ett flertal branscher.

Lars Tegborg

Lars är styrelseledamot i Sentag och EmbeddedArt där han även är VD. Lars har lång erfarenhet av utveckling av elektronik och mjukvara för komplexa sensorsystem då han levererat produkter till flera innovationsbolag samt till FMV, FOI, försvaret och Saab sedan 1995.

Mikael Jung

Mikael är CEO på Bevaclean AB, ett family office. Ägare av Bevaclean AB är Torbjörn Bengtsson som privat och genom bolaget är näst största aktieägare i C Security Systems AB. Mikael har 20 års erfarenhet från bank- och finansbranschen och har tidigare bland annat arbetat på Handelsbanken och Danske Bank.- Det är med stor glädje jag hälsar våra nya styrelsemedlemmar välkomna till vårt bolag. Med den breda kompetens som dessa personer besitter tillsamman kommer de vara en viktig resurs för våra expansiva planer för framtiden, säger Robert Tejme.C

Security Systems AB (publ)

För ytterligare information kontakta Ordförande Robert Tejme på telefon 070-598 0175 eller e-post: ir@c-pod.se

Kort om C Security Systems AB (publ.)

C Security Systems AB med dotterbolag utvecklar och säljer webbaserade larm- och övervakningssystem. Systemet fungerar globalt. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod och Spåra.