Samarbete med länspumpstillverkaren Albin Pump Marine AB

Bolaget och Albin Pump Marin AB lanserar ett samarbete rörande ett specialanpassat uppkopplat säkerhetssystem för länspumpar och båtar som Albin Pump Marine AB kommer tillhandahålla under eget varumärke.

Samarbetet kommer att lanseras på båttillbehörsmässan METS i Amsterdam den 15 november och består i att Bolaget specialanpassat den nya produkten C-pod ELite att fungera med delar av Albin Pump Marines sortiment. Bolagen har arbetat fram ett grundpaket som kommer att marknadsföras under namnet ”Bilge Boat Monitor System, by Albin Pump Marine”. Paketet kommer i sitt grundutförande att innehålla huvudenheten (C-pod ELite) och kopplingar från C Security Systems och vattennivågivare från Albin Pump Marine AB. Systemet har även stöd för att övervaka vissa modeller av Albin Pump Marines länspumpar. Albin Pump Marine kommer att sälja paketet för ca 300 euro exklusive abonnemang. Abonnemang kommer att köpas direkt hos C Security Systems AB för 89 euro per år.

”Vi är väldigt nöjda med resultatet och erbjudandet. Albin Pump Marine arbetar nära sina kunder och det är med stor förväntan vi ser fram emot hur paketet kommer att mottas. Denna typ av samarbete är det första av sitt slag för oss. Vi har sedan tidigare samarbeten med båttillverkare men inte med tillbehörstillverkare. Samarbetet ligger helt rätt i Bolagets strategi som är att, våra produkter skall erbjudas till slutkund så nära båtköpstillfället som möjligt, då Albin Pump Marines produkter i stor utsträckning säljs till båttillverkare för att installeras i produktion.” säger Magnus Söderberg, VD för C Security Systems.

Albin Pump Marine AB (www.albinpumpmarine.com) ingår i Albin Pump AB och erbjuder ett brett sortiment av pumplösningar, över hela världen, för ökad komfort och säkerhet ombord. Företaget säljer uteslutande till företag där båttillverkare står för en stor andel.

”Vi strävar efter att presentera bra pumpprodukter med rätt kvalitet och pris, produkter som förbättrar komfort och säkerhet ombord och därigenom bidra till en problemfri och bekväm båtupplevelse för alla. Den nya produkten Bilge Boat Monitor System, by Albin Pump Marine har redan väckt intresse hos våra kunder och vi ser fram emot att vi nu kan erbjuda en ny tidsenlig uppkopplad produkt i vårt produkterbjudande”, säger Andreas Dahl, VD för Albin Pump Marine AB.

C Security Systems AB (publ.)

För ytterligare information kontakta VD Magnus Söderberg på telefon 08-5000 10 52 eller
e-post: ir@c-pod.se

Denna information är sådan information som C Security Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 november 2018.

Kort om C Security Systems AB (publ.)
C Security Systems utvecklar och säljer webbaserade larm-, övervaknings- och söksystem, som fungerar globalt och är framtaget för olika fordon. Produkterna säljs och marknadsförs under varumärket C-pod, främst avsedd för fritidsbåtar, samt C-pod Lite, avsedd för ett flertal olika fordonstyper.