Uppdateringar från privatbåtsektorn i Frankrike

Nedan följer en uppdatering om Bolagets affärer och marknadsföringsarbete inom privatbåtsektorn i Frankrike.

​​​

Willis Towers Watson (WTW)

I oktober informerade CSEC att WTW tillfälligt pausat de automatgenererade mailutskicken och den elektroniska signeringen på grund av kapacitetsproblem i systemet. Istället återgick de till att skicka rekommenderade brev till försäkringstagarna. Processen för förlängningen av avtalen har pågått sedan dess och svar på de rekommenderade breven har inkommit löpande. På grund av det manuella arbetet hos ca 200 försäkringsagenter, har vi ännu inte erhållit en resultatsammanställning av det här arbetet. Ytterligare en orsak till att den årliga förlängningsprocessen drar ut på tiden, är att förlängningsavtalen (nytecknande av försäkringar) inte registreras av försäkringsagenterna hos WTW beroende på rådande oenighet dem emellan. När förlängningsavtalet är registrerat så ska beställningen av C-pod minin läggas in på C-pod:s webshop, vilket är kravet för att premierabatten ska gälla.

- Det är väldigt frustrerande att processen fortsatt drar ut på tiden, säger Eben Martin, exportförsäljningschef på CSEC. Vi är tyvärr begränsade i hur mycket vi kan påverka processen. Dock har både WTW och försäkringsagenterna meddelat oss att acceptansgraden är fortsatt hög från försäkringstagarna. När konflikten mellan försäkringsagenterna och WTW inleddes erbjöd försäkringsbolagen kunderna en kostnadsfri försäkring under begränsad tid. Detta för att försäkringstagarna inte skulle påverkas negativt av konflikten.
- Med över 70.000 kunder är det vid det här laget mycket stora pengar som står på spel för WTW och försäkringsbolagen. Även agenterna går miste om stora kommissionsintäkter. Det är klart att det finns ett starkt incitament för alla parter att lösa konflikten så snart som möjligt, menar Eben Martin.

AXA Frankrike

Under februari 2023 planerar AXA att erbjuda sina kunder en rabatterad försäkringspremie till MC-ägare i Frankrike som väljer att utrusta sina fordon med en Spåra tracker. Erbjudandet riktar sig till ca 500 000 MC-ägare i Frankrike.

- Vi är mycket glada att vår produkt Spåra har blivit muntligt godkänd av AXA i Frankrike och att de avser att gå ut med ett bra erbjudande till marknaden med en av våra produkter. Vår bedömning är att kampanjen kan resultera i betydande försäljning av våra Spåra-produkter, säger Jörgen Eberstein, VD på CSEC.

M: +46 70 919 91 44

IoT-bolaget C Security Systems, baserat i Stockholm, utvecklar, marknadsför och säljer högteknologiska skydds- och övervakningssystem på den globala marknaden under varumärkena Spåra och C-pod. Vår affärsidé är att skapa trygghet och förenkla för människor och företag genom att erbjuda smarta sensorsystem för att skydda människor, djur och rörliga tillgångar.