C Technologies - övertilldelningsoption utnyttjas

C Technologies - övertilldelningsoption utnyttjas Handelsbanken Investment Banking utnyttjar övertilldelningsoption i C Technologies, vilket innebär en nyemission omfattande ytterligare 350 000 aktier. Övertilldelningsoptionen var en del av erbjudandet som offentliggjordes den 29 maj. Erbjudandet, riktat till institutioner och privatpersoner, omfattade totalt 3 500 000 aktier inklusive övertilldelningsoption, och ger ett totalt antal aktier i C Technologies på 44 855 770. Nyemissionen tillför C Technologies totalt 437,5 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader (inklusive övertilldelningsoptionen). För vidare information, v.v. kontakta: Christer Löwgren VD C Technologies AB +46 46 286 58 50 C Technologies AB (publ) är ett ungt, svenskt IT-företag med spetskompetens inom områdena digital kamerateknik, bildbehandling och digitala pennor. Företagets huvudprodukt är läspennan C-Pen, som erhållit flera internationellt betydande utmärkelser för bästa IT-produkt. C-Pen läser, lagrar, bearbetar och överför text trådlöst till PC via IR eller Bluetooth. Pennan kan också översätta, skicka e-mail, SMS och faxmeddelanden, samt läsa streckkoder. C Technologies-koncernen har idag ca 85 anställda med huvudkontor i Lund. Större ägare är grundaren Christer Fåhraeus, Ericsson Mobile Communications, SEB Fonder och Metallindustriarbetareförbundet. C Technologies aktie är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. www.cpen.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00210/bit0002.pdf