C Technologies erhåller order från Ericsson Mobile Communications

C Technologies erhåller order från Ericsson Mobile Communications Ordern omfattar utveckling tillsammans med Ericsson Mobile Communications av en produkt baserad på C Technologies bildbehandlingsteknologi. "Det är viktigt att vi nu tar en order inom det område som vi betraktar som strategiskt viktigast för vår teknologi, dvs inom mobiltelefoni", säger Mats Lindoff, VD C Technologies AB. "Det är glädjande att kunna konstatera att vi redan kommit en bra bit på väg från ett koncept till att snart kunna lansera en färdig produkt. Det goda samarbetet med Ericsson Mobile Communications har haft yttersta betydelse i det gemensamma utvecklingsarbetet", säger Per Nathanaelsson, Marknadschef C Technologies AB. Ericsson Mobile Communications äger för närvarande 7,7% i C Technologies AB. För ytterligare information, v.v. kontakta: Mats Lindoff Per Birgitta Plyhm Nathanaelsson VD C Marknadschef Informationsans Technologies varig C Technologies AB +46 286 58 90 +46 286 79 70 +46 733 36 80 +46 733 30 33 +46 702 07 36 06 10 32 C Technologies AB (publ) är ett ungt, svenskt IT-företag med spetskompetens inom områdena digital kamera-teknik, bildbehandling och digitala pennor. Företagets huvudprodukt är läspennan C-Pen, som erhållit flera internationellt betydande utmärkelser för bästa IT-produkt. C-Pen läser, lagrar, bearbetar och överför text trådlöst till PC via IR eller Bluetooth. Pennan kan också översätta, skicka e-mail, SMS och faxmeddelanden, samt läsa streckkoder. C Technologies-koncernen har idag cirka 150 anställda och huvudkontor i Lund. Större ägare är grundaren Christer Fåhraeus, Ericsson Mobile Communications, SEB Fonder och Metallindustriarbetareförbundet. C Technologies aktie är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. www.cpen.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/16/20001016BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/16/20001016BIT00120/bit0002.pdf