Bestic Picasso Mini – Ett litet mästerverk från Bestic

Bestic lanserar idag Bestic Picasso Mini- Ett litet, snyggt och funktionellt manöverdon för enkel handstyrning av Bestic äthjälpmedel. Med små, lätta knapptryck styr användaren Bestic enkelt över tallriken för en fulländad måltid.

Bestic Picasso Mini kopplas direkt via USB till Bestic och kan tack vare den anpassade funktionen, även vid behov fungera som en alternativ datormus.

”Bestic Picasso Mini är vårt första egenutvecklade manöverdon. Tack vare att vi har vår utveckling och tillverkning i Sverige, har vi kunnat ha full kontroll över funktionalitet och design. Vi är väldigt nöjda med resultatet och ser Bestic Picasso Mini som ett första led i en portfölj av anpassade manöverdon tillverkade utifrån användarens behov och förmåga” säger Catharina Borgenstierna.

Bestic Picasso Mini släpps till försäljning i Sverige och utomlands from april 2013.

Fakta Bestic Picasso Mini:

• Liten och lätt
  • Ergonomisk design gör att den ligger bra i handflatan
  • Lätta knapptryck, kräver ingen handstyrka
  • USB anslutning
  • Svensk design

Bestic AB är ett svenskt hjälpmedelsföretag som levererar kvalitetsprodukter för en jämlik måltidsmiljö. I portföljen finns bl.a. det innovativa äthjälpmedlet Bestic som gör det möjligt för den enskilde att äta själv trots funktionsnedsättning i armar eller händer. Tack vare fortsatt utveckling av produkten och  tillbehör kan Bestic idag användas med flertalet olika styrdon, utifrån användarens behov. Bestic AB har huvudkontor i Stockholm och produktion i Eskilstuna. Företagets innovativa produkter säljs idag i 7 länder via agenter och återförsäljare.

Taggar:

Citat