Beviljad varumärkesregistrering i Kina för Camanio Cares produkt Bestic

Camanio Care har beviljats varumärkesregistrering för äthjälpmedlet Bestic® och är därmed nu officiellt registrerad på den kinesiska marknaden.

Den kinesiska marknaden för välfärdsteknologi är en av de mest betydelsefulla internationellt. Varumärkesregistreringen av Bestic innebär att Camanio Care skyddas mot varumärkesintrång, vilket ger bolaget en ökad internationell säkerhet.

Växande behov på kinesiska marknaden

Enligt DESA, FN:s avdelning för ekonomiska och sociala ärenden, förväntas den åldrande befolkningen i Kina öka med 71 procent mellan 2015 och 2030. Det finns även en oro över att alltför få personer kommer kunna ta hand om den växande åldrande befolkningen i framtiden. Utmaningarna innebär att det finns ett stort behov av digitala lösningar inom vård och omsorg framöver.

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar produkter och tjänster med individen i fokus. Bolaget erbjuder lösningar inom robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom
BikeAround™, Bestic® och Giraff™.

Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital tillsyn, önskar Camanio Care stödja

människors grundläggande behov och öka kompetensen och kvaliteten i vård och omsorg.

Camanio Care har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, samt distributörer i Kina,
Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com.

Vi finns i följande kanaler:

Får du våra nyhetsbrev?

* Skriv upp dig HÄR.

Denna information är sådan information som Camanio Care AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 maj 2018.