Camanio Cares tillsynsrobot Giraff medverkar på evenemang för AI och innovation

I april lanserade Europakommissionen en AI-strategi i syfte att underlätta användandet av artificiell intelligens. Men utvecklingen har redan tagit fart, och nu bjuder Svenskt Näringsliv in till ett evenemang där företag samlas för att visa framtidens innovationer. Camanio Cares tillsynsrobot Giraff är en av de innovativa produkter som kommer att lyftas under evenemanget och inviga med en hälsning från scenen.

Det råder samstämmighet inom EU om att Artificiell Intelligens (AI) kommer att ha en betydande inverkan på människors liv i framtiden. Den 28 november kommer Svenskt Näringsliv göra en djupdykning i hur företag och organisationers arbete har förändrats genom användandet av teknologi.

Målgruppen för evenemanget är medlemmar i EU parlamentet, offentliga beslutsfattare tillsammans med företag inom bland annat utbildning, hälsa och sjukvård, handel och jordbruk, i syfte att visa upp flera av dagens innovationer. Mycket av den teknologi som presenteras i Bryssel kommer att vara central för att möta många av samhällets utmaningar de kommande åren.

Giraff möter utmaningarna inom hälso- och sjukvård

Vi står inför en global demografisk omställning där människor lever allt längre, och den äldre populationen växer. Det innebär att fler människor behöver vård, och det ställer nya och hårdare krav på både hälso- och sjukvård samt äldreomsorg. Samtidigt är personerna som ska ta hand om den växande populationen allt för få. Innovativ teknologi kommer oundvikligen att få en central roll för att ekvationen ska kunna gå ihop.

Camanio Cares tillsynsrobot Giraff används för att möta det växande behovet genom att frigöra värdefull tid för vårdpersonal med virtuella tillsynsbesök. Produkten är en av de innovationer som kommer att lyftas under Svenskt Näringslivs evenemang i Bryssel.

Svenskt Näringslivs evenemang går av stapeln den 28 november mellan kl. 14:30 och 17:00, på Microsofts kontor i Bryssel.

Camanio Care är ett välfärdsteknikbolag som utvecklar innovativa lösningar för god omsorg i hemmet med individen i fokus. Bolaget erbjuder digitala tjänsteplattformar för en digital omsorg, robotik, hjälpmedel och gamification med produkter såsom VITAL, BikeAround™, Bestic® och Giraff™. Genom tre fokusområden; aktivering, måltid och digital omsorg, önskar Camanio Care stödja människors grundläggande behov och öka tillgängligheten och kvaliteten inom vård och omsorg. Camanio Care AB har idag sitt huvudkontor i Stockholm, ett dotterbolag i USA, Camanio Care Inc., samt distributörer i Asien, Mellanöstern, Hong Kong, Australien och i ett 10-tal europeiska länder.

Vi finns i följande kanaler:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och läs mer om bolaget på vår hemsida www.camanio.com