Capioägda Actica Omsorg expanderar i Norge

Capioägda Actica Omsorg expanderar i Norge Efter upphandling i konkurrens har Actica Omsorg träffat avtal med Bærums kommun om att ta över driften Bo och Behandlingshemmet Gullhaug. Gullhaug, som ligger i Bærums kommun i Oslo-regionen, är ett relativt nytt sjukhem och ansett som ett av de bästa i området. Kontraktet är på fyra år och omsättningen för Gullhaug är ca 26 MSEK per år. Övertaget sker den 27 mars 2001. - Det är mycket glädjande att vi vann denna upphandling och att Bærums kommun ser oss som en professionell och stabil aktör med intressant nytänkande, vad gäller organisationen kring brukaren", säger Sture Ericsson , VD Actica Omsorg. Gullhaug Bo och Behandlingshem er ett nytt sjukhem. Första etappen stod färdig 1995 andra var klar 1998. Hemmet består av 56 egna rum och är byggt så att sju boende delar på gemensamt vardagsrum och kök. Anläggningen ger möjlighet till flexibla lösningar vad beträffar organisation och bemanning. Actica Omsorgs verksamhet spänner över hela vård- och omsorgsspektrat inom äldreomsorgen med hög grad av individuell anpassning från hemtjänst till mycket vårdkrävande sjukhemsboende. Actica driver sedan tidigare Atriumgården i Bærums kommun- en nybyggd anläggning för omsorgs- och seniorboende i centrala Sandvika. Idag omsätter Actica ca 240 MSEK på årsbasis varav ca 21 MSEK i Norge. Actica Omsorg är ett dotterbolag till Capio AB som är noterat på O-listan på OM Stockholmsbörsen. Göteborg den 26 oktober 2000 Capio AB För mer information kontakta: Sture Ericsson, VD, Actica Omsorg AB 070-604 10 01 Ulrika Stenson, informationschef, Capio AB 031-732 40 04, 070-590 07 23 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT01280/bit0002.pdf