Cardo får rekordorder på portar i USA

Cardo får rekordorder på portar i USA Cardos affärsområde Door har fått en order i USA värd 58 Mkr avseende hangarportar till US Air Force och Air National Guard. Detta är den största portordern hittills för Cardo Door. Det är byggentreprenören Bucon Construction, som i samarbete med Butler Buildings valt Cardo Doors Megadoor-portar till ett projekt som omfattar flygplanshangarer för US Air Force och Air National Guard. Tillverkningen av portarna kommer att ske vid Cardo Doors amerikanska dotterbolag Megadoor Inc, som tidigare levererat ett stort antal portar till det amerikanska försvarsdepartementet, inklusive Air National Guard. Megadoor-portarna är konstruerade för krävande industrimiljöer och mycket stora portöppningar, t ex i flyghangarer, och de kan tillverkas i praktiskt taget obegränsad storlek. Megadoor är en svensk produkt framtagen av Cardo Doors bolag Megadoor AB i Skellefteå. Cardo Door är ett affärsområde i Cardokoncernen och en av världens största tillverkare av industriportar samt Europas ledande leverantör av dockningsutrustning. Dessutom är Cardo Door marknadsledare vad avser service på dessa produkter samt en av Europas största tillverkare av villagarageportar. Doors omsättning uppgår till ca 5 miljarder kronor. Malmö den 26 november 2001 Cardo AB (publ) För ytterligare information kontakta: Kjell Svensson, VD och koncernchef, tel 040-35 04 53, 35 04 00 Christer Roskvist, informationschef, tel 040-35 04 25, 35 04 00 Cardo är en internationell verkstadskoncern som omsätter ca 10 miljarder kronor. Cardo har en stark position på marknaderna för portar, pumpar och tågbromssystem. Cardo har dotterbolag i ett 30-tal länder med tyngdpunkten i västra Europa och antalet anställda är ca 8.000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00290/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011126BIT00290/bit0001.pdf