Information om pågående Rail-förhandlingar

Information om pågående Rail-förhandlingar Cardo tecknade i april en principöverenskommelse med Vestar Capital Partners enligt vilken Vestar skall förvärva affärsområdet Cardo Rail från Cardo. Parternas avsikt är att träffa ett slutgiltigt förvärvsavtal så snart avtalsförhandlingar och due diligence genomförts. De pågående förhandlingarna och due diligence-arbetet beräknas vara avslutade under juli månad. Malmö den 6 juni 2002 Cardo AB (publ) Cardo är en internationell verkstadskoncern som omsätter ca 11 miljarder kronor. Cardo har en stark position på marknaderna för portar, pumpar och tågbromssystem. Cardo har dotterbolag i ett 30-tal länder med tyngdpunkten i västra Europa och antalet anställda är ca 8.000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00170/wkr0002.pdf