Castcom deltar på Networld+Interop, Las Vegas

Castcom deltar på Networld+Interop, Las Vegas - inbjudna som enda svenska företag till Microsoft Partner Pavillion Den 9-11 maj gick Networld+Interop av stapeln på Las Vegas Convention Center. Castcom deltog som enda svenska i företag i Microsofts partner paviljong och gjorde starkt intryck på den amerikanska marknaden. Mässan som presenterar områden som networking computing, internet produkter, service provider produkter samt e-business/e-commerce teknologier var ett bra tillfälle för Castcom att visa upp sin avancerade programvaruprodukt för contact center, Castcom Contact. Castcom Contact integrerar ett företags alla kundkontakter via e-mail, chat, IP telefoni och traditionell telefoni i ett gemensamt verktyg där historik, statistik och annan information lagras och visas genom ett användarvänligt gränssnitt. Vid Network+Interop visade Castcom för första gången sin produkt på Windows 2000. Microsoft Inc. bjuder in partners för att ställa ut i sin paviljong på de större mässorna i USA. Främst är dessa inbjudningar riktade till amerikanska företag, men Castcom tillhör den lilla exklusiva skara av utländska företag som regelbundet blir inbjudna. - Deltagande i Microsofts paviljong ger Castcom ett enkel och effektivt sätt att nå den amerikanska marknaden och är ett led i vår satsning för att hitta bra amerikanska partnerrelationer. Att dessutom som enda svenska företag vara med och bli utvalda av Microsoft är naturligtvis väldigt roligt för oss, säger Thomas Olsson, VD Castcom. - Castcom AB (publ) grundades 1998. Bolaget utvecklar och marknadsför användarvänliga, affärskritiska programvaruprodukter för förbättrade mänskliga kontakter över Internet, bredbandsbaserad Internet samt IP- telefoni. Lösningarna gör det möjligt för sajter och portaler att öka interaktivitet och mänsklig kontakt med besökare på Internet. T ex kan e- handelsföretag, genom Castcoms produkter, förbättra kundservicen och öka försäljningen över nätet. Castcom finns noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". Vid frågor, kontakta: VD, Thomas Olsson, thomas.olsson@castcom.com, 070-575 81 92, 08-520 106 90 Marknadschef, Patrik Hegbart, patrik.hegbart@castcom.com, 070-580 20 90, 08-520 106 90 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000518BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000518BIT01040/bit0002.pdf