Castcom i diskussion om samgående

Report this content

Castcom i diskussion om samgående Castcom har under en period fört diskussioner om ett sammangående med en industriell part. Det gemensamma bolaget kommer att erbjuda helt nya lösningar för effektiv kundhantering. Företaget kommer att ha starka internationella huvudägare, och en säkerställd långsiktig finansiering. På grund av att de känsliga diskussionerna nu går in i en slutfas har Castcoms styrelse beslutat om ett tillfälligt börsstopp i Castcoms aktie. Styrelsen räknar med att kunna lämna ytterligare information i början av nästa vecka. Företagets delårsrapport skjuts upp tills börsstoppet hävts. Om Castcom Castcom utvecklar och marknadsför ledande programvaruprodukter för mänskliga kontakter och kundservice på Internet. Företagets produkter bygger på en egenutvecklad patentsökt kommunikationsplattform som är helt IP-baserad. Huvudprodukten är "Castcom Contact", en IP-baserad contact center lösning, som gör det möjligt för företag att öka interaktivitet och mänsklig kontakt över Internet. Castcom Contact hanterar alla medier t ex traditionell telefoni, IP-telefoni, chat och e- post. Castcom Contact riktar sig till företag som aktivt använder Internet och eller telefoni i sina affärsrelationer och som har behov av att förbättra interaktiviteten med sina kunder. Castcom Contact ger företag möjlighet att samordna all kundtjänstverksamhet och hantering av alla kundkontakter i ett och samma system. Castcom AB (publ) grundades 1998. VD är Richard McHugh och styrelsen leds av Klas Carlin. Företaget har 40 anställda och kontor i Stockholm och Nynäshamn. Castcom är noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". För mer information, kontakta: Richard McHugh, VD Castcom AB Tel: 08-556 070 63 Mobil: 070-664 07 10 richard.mchugh@castcom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00970/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/09/20010509BIT00970/bit0001.pdf