Microsoft bjuder in Castcom till Internet World i New York

Microsoft bjuder in Castcom till Internet World i New York Castcom har blivit inbjudna att ställa ut i Microsofts partnerpaviljong på en av världens största Internetmässor, Internet World i New York, i slutet av oktober. Som enda svenska företag kommer Castcom att ställa ut i Microsofts paviljong. På mässan kommer närmare tusen bolag att medverka och hundratusen besökare väntas. Castcom har blivit inbjudna att ställa ut i Microsofts paviljong under Internet World-mässan i New York i oktober. Bland nästan tusen utställande IT-företag kommer Castcom att visa upp sin contact center-lösning, Castcom Contact 1.0. Castcom Contact är en helhetslösning, som till skillnad från andra system, erbjuder en enhetlig hantering av alla kundkontakter baserade på e-mail, chat och IP-telefoni samt traditionell telefoni. - Castcom är det enda svenska företaget som kommer att ställa ut i Microsofts partnerpaviljong. Vi är mycket stolta över att vara utvalda, säger Richard McHugh, vd på Castcom. - Att Castcom deltar i Microsofts partnerpaviljong är ett tecken på den styrka och tekniska kompetens som svenska företag besitter. Castcom har en spännande lösning som vi är mycket intresserade av, menar Magnus Ahlberg, marknadschef på Microsoft Sverige. För åttonde året i rad arrangeras Internet World-mässan. Den hålls i Jacob K Javits Center på två våningsplan. Antal bolag medverkande bolag är över 900 och hundratusentals besökare väntas. - För några veckor sedan var vi med på en av de största svenska IT- mässorna, Networks Telecom. Mässan var en framgång för oss och vi knöt många viktiga kundkontakter. Internet World är en stor amerikansk mässa och vårt deltagande är ett viktigt steg i vår internationella expansion, menar Richard McHugh, Castcom. Han fortsätter: Vi kommer att åka till New York för att knyta viktiga kontakter och presentera oss för den amerikanska marknaden. Om Contact Center-marknaden Marknaden kan delas upp i två områden, traditionella telefonbaserade (PBX) lösningar och Internetbaserade lösningar. De flesta spelarna är amerikanska, och Castcom är den tekniskt ledande europeiska aktören inom internetbaserade contact centers. Idag finns det ca 5 miljoner agenter i USA som jobbar i någon form av call center. I Europa är motsvarande siffra drygt 1 miljon och tillväxten är ca 40% per år. Den största marknaden är USA, följt av Tyskland och England. Om Castcom Castcom utvecklar och marknadsför ledande programvaruprodukter för mänskliga kontakter och kundservice på Internet. Företagets produkter bygger på en egenutvecklad patentsökt kommunikationsplattform. Denna är IP-baserad och stöder även bredbandsapplikationer och wireless Internet. Huvudprodukten är "Castcom Contact", en Internetbaserad call center lösning, sk contact center, som gör det möjligt för företag, sajter och portaler att öka interaktivitet och mänsklig kontakt över Internet. Castcom Contact hanterar alla medier t ex traditionell telefoni, IP- telefoni, realtids chat och e-post. Castcom AB (publ) grundades 1998. VD är Richard McHugh och styrelsen leds av Klas Carlin. Företaget har 40 anställda och kontor i Stockholm och Nynäshamn. Castcom är noterat på Nya Marknaden, med beteckning "CCOM". För mer information, kontakta: Terese Neivelt, PR-manager & Investor Relations Castcom AB Tel:08-556 070 63 Mobil: 070-220 20 26 terese.neivelt@castcom.com Magnus Ahlberg, marknadschef Microsoft Tel: 08-752 56 79 magnusah@microsoft.com Charlotte Laveson, informationschef Tel: 08-752 32 54 i-chalo@microsoft.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00220/bit0002.pdf