Cell Interactive TV skapar interaktiv reklamfilm tillsammans med KF och TV4

Cell Interactive TV skapar interaktiv reklamfilm tillsammans med KF och TV4 Med start den 8 maj kommer KF i sin reklamkampanj i TV 4 för varumärket Signum Kaffe göra det möjligt för TV- tittaren att beställa hem smakprov via en interaktiv TV-applikation. Det är medierådgivaren Inserator som i samarbete med Cell Interactive TV har utvecklat den interaktiva tjänsten för det marksända digital-tv nätet. - Det har varit mycket spännande och intressant att realisera en interaktiv reklamfilm för en av Sveriges största annonsörer, säger George Pusker, projektledare Cell Interactive TV. Nu förs marknadsplatsen in i vardagsrummet och möjligheten att bygga relationer med tittaren direkt via TV-skärmen blir verklighet . Många inser potentialen med interaktiv reklam, och därför är det extra positivt att en stor medierådgivare som Inserator tillsammans med KF tar initiativ till samarbete. Tack vare interaktiva reklamfilmer ökar annonsörens kunskap om konsumenten. Den digitala tv-boxen samlar och klassificerar information om användaren som sedan kan användas i befintliga och framtida kampanjer. Med rätt utnyttjande av tekniken kan handlarna ta marknadsandelar från sina konkurrenter. - Vi tror att detaljhandeln kommer få stor nytta av interaktiv TV, och för KF är det ett spännande uppdrag att på bästa sätt integrera dessa aktiviteter med databasen för Medmera-innehavarna, säger Carl Rustner, medierådgivare Inserator. Det är viktigt att tidigt utbilda oss själva och våra uppdragsgivare, så att de snabbt kan dra nytta av de synergier som finns mellan exempelvis TV, Internet och olika former av CRM. Om Cell Interactive TV Cell Interactive TV är Skandinaviens ledande konsultbolag för interaktiva tjänster och e-handelslösningar för interaktiv TV. Bolaget bistår TV- kanaler, plattformsoperatörer, annonsörer och tillverkare av set-top-boxar med att ta den digitala marknadsplatsen in i vardagsrummet. Cell Interactive TV är ett dotterbolag till Cell Network (publ) och har bland annat utvecklat interaktiva TV-tjänster för SAS, Nokia, Telia Nära och eTV. För mer information: Magnus Granqvist, VD Cell Interactive TV, 08-522 040 42, 0709-56 52 42 Carl Rustner, Medierådgivare Inserator, 08-450 24 39, 0708-24 33 41 Gunnar Gidefedt, Projektledare TV4, 08-459 40 00, 070-546 74 44 Internetföretaget Cell Network AB (publ), är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Koncernen är ett ledande Internetkonsultföretag för affärsutveckling genom nya digitala media med avsikt att bli ett av de marknadsledande företagen i världen. Bland kunderna finns bland andra General Electric, Telia, Nokia, ABB, Volvo, Telenor, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Braathens Malmö Aviation, AstraZeneca, De norske Bokklubbene, Nationalencyklopedin, Svenskt Flyg, Bonnier, Torget (Posten) och Electrolux Home. För prenumeration och pressreleaser on-line, se www.huginonline.se och www.bit.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT01190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT01190/bit0002.pdf