Cell Network levererar dynamisk business-to-businesslösning för reklambranschen

Cell Network levererar dynamisk business-to-businesslösning för reklambranschen Cell Network har tillsammans med samarbetspartners och Reklambolaget utvecklat en ny javabaserad e-handelsplattform - www.addyourlogo.com - där användarna kan beställa profilkläder och presentreklam. E-handelstjänsten lanserades på profilmässan, Stockholm Marketing Week, den 27-29 september och väckte stort intresse bland besökarna. Tanken med addyourlogo.com är att skapa en nerv som löper från tillverkare till slutkund, genom att kommunicera all produktinformation, exempelvis kvaliteter, leveranstider och tryckmöjligheter till kunderna via Internet. Till detta kopplas en dynamisk logotyphantering, som tillåter kunden att se produkterna med sin logotyp innan de går till produktion. -Vi ville skapa något mer än en elektronisk butik och den här affärsmodellen ger kunden både flexibilitet, kontroll och bättre priser, säger Peter Sendelbach, vd för Reklambolaget. Många besökare på profilmässan anmälde sitt intresse för vår tjänst efter att ha sett möjligheterna att söka, välja och slutligen designa produkterna med sin egen logo. Addyourlogo.com baseras på Netsets nya javabaserade e-handelsplattform Tradepoint, och har utvecklats på mindre än sex månader. - Kommunikationen mellan projektmedlemmarna har skett i nätverksform genom en projektdatabas på webben samt telefonmöten. Det har fungerat mycket bra i utvecklingssyfte, säger Petra Janetzky-Book, regionchef Cell Network Västerås, och projektledare för addyourlogo.com. Idén att skapa en business-to-businesslösning som gör återförsäljaren "transparent" har väckt intresse på marknaden. Christer Sturmark är styrelseledamot och en av delägarna i addyourlogo.com. På ett seminarium i förra veckan redogjorde han för sin syn på företaget. - Det är roligt att verka i ett Internetföretag som tjänar pengar idag och som använder sin strategi för att öka vinsten ytterligare. Dessutom är "corporate identity" oerhört viktigt för företag i den nya ekonomin, om man ska kunna attrahera kunder och medarbetare, säger Christer Sturmark. Strax efter nyår kommer addyourlogo.com lanseras i Norge och planen är att etablera verksamhet i hela Skandinavien under 2001. Branschen omsätter nästan tio miljarder per år i Skandinavien och addyourlogo.com har som målsättning att ta tio procent av marknaden. För mer information, kontakta: Petra Janetzky-Book, Projektledare Cell Network Västerås, 021-107208 Ellinor Bollman, Informationschef Cell Network, 0703-473714 Peter Sendelbach, Vd Reklambolaget, 070-5150360 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00420/bit0002.pdf