Internetprofil föreslås till Cell Network styrelse

Internetprofil föreslås till Cell Network styrelse Thomas Heilmann föreslås bli ny styrelseledamot i Cell Network i dagens kallelse till extra bolagsstämma den 7 november, 2000. Thomas Heilmann är en av grundarna och partner till den internationellt välrenommerade reklambyrån Scholz & Friends i Berlin, Tyskland. Han är också en av grundarna till det tyska Internetföretaget Aperto Multimedia som Cell Network-koncernen förvärvade i augusti i år. Thomas Heilmann är en uppskattad föreläsare vid Hochschule der Künste (College of Arts) där han har en gästprofessur i ämnena audiovisuell kommunikation och kommunikationsplanering. - Företag i den nya ekonomin blir alltmer professionella, konstaterar Thomas Heilmann. Framtidens företag kommer att efterfråga fler starka partners, som Cell Network. -Thomas Heilmanns är Tysklans ledande Internetprofil. Hans gedigna erfarenhet inom medie- och reklambranschen, liksom mångårig erfarenhet som managementkonsult hos McKinsey & Company, kompletterar styrelsen. Han kommer i stor utsträckning bidra till Cell Networks fortsatta internationella utveckling och satsning på kreativa lösningar, säger Lars O Pettersson, styrelseordförande i Cell Network. För mer information: Ellinor Bollman, Informationschef, Cell Network, tel. 08-402 3190, 070-3473714 Arvid Liepe, Investor Relations, Cell Network, tel. 08-402 3191, 0709-565185 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/24/20001024BIT01630/bit0002.pdf