Nya medarbetare på Centerpartiets kansli i Bryssel

Centerpartiets Europaparlamentariker Kent Johansson har rekryterat två nya medarbetare till sitt kansli i Bryssel. Per Gustafsson har börjat som koordinator med uppgift att samordna Kent Johanssons möten och besök i Sverige. Peter Svensson tillträder senare under våren som kommunikatör i Bryssel.

Per Gustafsson kommer närmast från Studieförbundet Vuxenskolan, där han under 15 år var kommunikationschef, marknadsansvarig och chefredaktör för tidningen Impuls. Per Gustafsson kommer från Skara och har journalistexamen från Göteborgs universitet. Han har lång erfarenhet av politiskt arbete på kommunal, regional och nationell nivå, bland annat som ledamot av den statliga Demokratiutredningen. I Per Gustafssons roll som koordinator för Kent Johanssons verksamhet i Sverige ingår att samordna möten och besök runt om i landet samt att följa den svenska politiska debatten.

Peter Svensson arbetar sedan 2008 som Centerpartiets presschef och tillträder sin nya befattning som kommunikatör vid Kent Johanssons kansli i Europaparlamentet i Bryssel senare under våren. Peter Svensson kom till Centerpartiet närmast från Försvarsmakten, där han bland annat var ÖBs presschef. Under många år som journalist arbetade han dessförinnan bland annat som politisk reporter på Expressen och chefredaktör för tidningen Land. Peter Svensson, bördig från Skövde, har journalistexamen från Göteborgs universitet

_____________________________________
För mer information:
Centerpartiets Brysselkansli  +32 22837714

Kent Johansson är Europaparlamentariker för Centerpartiet sedan hösten 2011. I Europaparlamentet ingår Centerpartiet i gruppen Alliansen liberaler och demokrater för Europa (ALDE). Kent Johansson är ordinarie ledamot i Industri-, forsknings- och energiutskottet, ersättare i Jordbruksutskottet samt i Jämställdhetsutskottet. Han är också medlem i Europaparlamentets panel för vetenskapliga studier (STOA). Kent Johansson är tidigare regionråd i Västra Götaland och ledamot av EUs regionkommitté.