Nya namn i Cerealia Bakeries

Nya namn i Cerealia Bakeries Cerealia har nu formellt övertagit bageriverksamheten inom Schulstad A/S. I samband med detta har en ny övergripande organisation lagts fast. Cerealias bageriverksamhet kommer framöver att samlas i Cerealia Bakeries. Inom Cerealia Bakeries skapas tre affärsområden: Fresh Bread inkluderar verksamheterna inom färskbröd i Sverige, Danmark och Polen. Välkända varumärken är bland annat Bageri Skogaholm och Schulstad. Omsättningen i färskbrödsverksamheten blir ca 3,3 miljarder SEK. Affärsområdeschef är Per Kullberg. Per Kullberg utses i samband med omorganisationen till vice VD i Cerealia AB. Bake-off/Frozen omfattar den växande marknaden för bake-off, dvs färska och frysta brödämnen som bakas färdigt på olika försäljningsställen. Förutom Sverige och Danmark är viktiga exportmarknader bland annat Storbritannien och USA. Omsättningen i affärsområdet blir ca 1 miljarder SEK. Affärsområdeschef är Erik From. Fast Food/Frozen utgörs av affärerna inom fast food (korv- och hamburgerbröd) samt konsumentförpackat fryst bröd. Varumärken på den svenska marknaden är Hatting och Korvbrödsbagarn. Verksamheten är internationell och marknaderna finns bl.a. i Norden, Tyskland, Polen, Baltikum, Ryssland, Spanien och Japan. Omsättningen uppgår till ca 1,5 miljarder SEK. Affärsområdeschef är Bent Pultz Larsen. Ytterligare information: Håkan Ahlqvist, VD och koncernchef Cerealia Tel: 08-657 41 11, Mobil 070-565 54 72 Pressmeddelandet publiceras också på www.cerealia.se där bilder på affärsområdescheferna finns att hämta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/10/20030410BIT00560/wkr0002.pdf

Om oss

Cerealia utvecklar, tillverkar och marknadsför livsmedel baserade på cerealier i norra Europa. Verksamheten bedrivs i vid ett 50-tal anläggningar i 11 länder. Omsättningen är drygt 6 miljarder SEK.