CGit gör en strategiskt viktig leverans med ett av landets största universitet

Mölndal  2019-04-23

CGit har fått i uppdrag att leverera Nvidias AI-plattform DGX till ett av Sveriges största universitet.

CGit´s satsning inom AI och AI-infrastruktur har skapat en ledande position på marknaden. CGit har i och med det fått möjligheten att vara med på många seminarier och debattpaneler för att diskutera framtidens plattform och infrastruktur för kommande AI-projekt. Vi har märkt att det skapar ett förtroende ute på marknaden oavsett bransch, säger CGit´s VD Mattias Bergkvist. Att den akademiska världen fortsätter sin forskning parallellt med att näringslivet börjar implementera och testa lösningar baserat på AI och deep learning är mycket positivt och håller uppe tempot för fortsatt innovation inom området fortsätter Mattias Bergkvist.

För CGit är det strategiskt viktigt att få leverera till universitetsvärlden. CGit fortsätter att leverera lösningar inom nästa generations IT-infrastruktur

Denna information är sådan information som CGit Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23:e april 2019.