Siktet på Latinamerika med ny samarbetspartner

Challenger har slutit avtal med en ny samarbetspartner som har lokal förankring och erfarenhet av telekommarknaden i Latinamerika. Uppdraget är att identifiera, bearbeta och inleda förhandlingar med potentiella kunder på marknaden. Latinamerika är en stor marknad med många aktörer och mycket människor i rörelse över landsgränserna.

- Vi anser att det finns en god grund för bolagets tjänster i Latinamerika och hoppas att samarbetet ska ge oss snabbare access till beslutsfattare hos intressanta operatörer och tjänsteleverantörer på marknaden, säger Challenger Mobiles vd Johan Meijer.

Challenger har vidare utökat samarbetet med sedan tidigare partner i Mellanöstern för att nå fler marknader och potentiella kunder i regionen. Genom att samarbeta med regionala och lokala partners hoppas vi snabbare och mer effektivt nå beslutsfattare hos fler potentiella kundföretag på marknaden.

För frågor kontakta:

Johan Meijer, VD

E-post: johan.meijer@challengermobile.com

Challenger Mobile är en svensk teknikkoncern inom kommunikation, som erbjuder helhetslösningar för IP-baserade mobiltelefonitjänster. Challenger erbjuder skräddarsydda lösningar för företag och organisationer att enkelt erbjuda egna mobilappar för gränslös kommunikation. Det är en allt-i-ett-lösning, skräddarsydd, implementerad och driftad av Challenger Mobile.

Om oss

Challenger Mobile är en svensk pionjär inom mobil VoIP, mobilsamtal via internet. Bolaget erbjuder företag och organisationer världen över att lansera mobil IP telefoni under sitt eget varumärke. Därigenom ges möjlighet till nya typer av intäkter med ökad lönsamhet, lägre kostnader för mobil kommunikation, stärkt varumärke och ökad kundlojalitet. En skräddarsydd allt-i-ett-lösning, som kan levereras inom några få veckor.