Scandinavian ChemoTechs dotterbolag Vetiqure deltar i sin första amerikanska veterinärkonferens

Som tidigare meddelats påbörjar Vetiqure nu sin marknadsföring i USA med start under veterinärkonferensen KVMA i Louisville, KY 24–26 september.

Kom och träffa Vetiqure och DCG INT LLC (amerikanskt konsultföretag) på KVMA -konferensen i Louisville med start idag, där vi kommer att presentera och demonstrera vår maskin vetIQure™. vetIQure™ är den nya generationens produkter för elektrokemoterapi och som säkerställer en säker och enkel cancerbehandling.

VetIQure ™ -systemet är byggt på den senaste patenterade tekniken kallad Tumour Specific Electroporation ™ (TSE), som används av veterinärer för små såväl som större djur. TSE använder en ny och revolutionerande Dynamisk- och Multidimensionell pulsteknologi som gör det mycket enkelt att behandla alla djur samtidigt som risken för brännskador eller överbehandling minimeras.

Om du är intresserad av en en-mot-en-demonstration, besök oss på vår monter för att boka tid för en privat demo.

Ni träffar oss i monter nr 19!

OM KVMA

Kentucky Veterinary Medical Association (KVMA), som bildades 1911, är en proaktiv grupp med mer än 1000 yrkesverksamma som representerar många aspekter av veterinärmedicin - klinisk praxis, folkhälsa, reglerande, akademin och militären. Medlemmarna är engagerade i att arbeta tillsammans för att förbättra veterinäryrket i Kentucky. Genom sina samlade insatser kan KVMA bygga starkare relationer med allmänheten och beslutsfattare genom att utöka sin förståelse för och uppskattning för yrket.

För mer information vänligen kontakta: Mohan Frick, CEO

Mail: info@chemotech.se

Certified Adviser: Erik Penser Bank, Tel: +46 8 463 80 00E-mail: certifiedadviser@penser.se

ChemoTech är ett svenskt medicinteknikföretag med säte i Lund som utvecklat en patenterad teknologiplattform för att ge cancerpatienter tillgång till ett nytt behandlingsalternativ, Tumörspecifik Elektroporation™ (TSE), som kan användas för behandling av både människor och djur. Det finns ett stort antal cancerpatienter vars tumörer av olika skäl inte kan behandlas med konventionella metoder men där TSE kan vara en lösning. Därför utvärderar bolaget kontinuerligt nya möjligheter och applikationsområden för teknologin. ChemoTechs aktier (CMOTEC B) är noterade på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. Läs mer på: www.chemotech.se.