ChromoGenics expanderar till Danmark och utser Michael Felthaus att driva försäljningen

ChromoGenics AB (publ) har utsett Michael Felthaus till business devloper att ansvara för försäljningen i Danmark. Tillsättningen återspeglar ChromoGenics starka ambition att utöka sin verksamhet utanför Sverige.

Michael har en gedigen försäljnings- och affärsutvecklingsbakgrund med mer än 20 års erfarenhet från olika positioner inom dynamiska fasadlösningar inom både glasindustrin och industrin för solskyddslösningar. Han har flera års erfarenhet från WindowMaster, en del av VKR INWIDO/Art Andersen.

"Vi är glada över att ha Michael med oss för att utöka vår verksamhet till Danmark. Michael har framgångsrik bakgrund inom försäljningsutveckling från fönster- och glasindustrin,” säger Peter Lundh, försäljningschef på ChromoGenics. "Vi befinner oss i en spännande expansionsfas och tillsammans med Michael kommer vi aggressivt att starta försäljning av vår produkt ConverLight™ på den danska marknaden."

"Jag ser fram emot att få arbeta hos ChromoGenics", säger Michael Felthaus. "ConverLight™ är en väl positionerad produkt som erbjuder fastighetsägare, arkitekter och byggföretag hållbara dynamiska glaslösningar och som även bidrar till miljöcertifieringar. Det finns ett stort intresse för produkten och jag ser fram emot att bidra till ChromoGenics fortsatta framgång,” avslutar Michael.

Thomas Almesjö, VD

ChromoGenics är ledande inom dynamiska glas med kontrollerbart värme- och ljusinsläpp. Bolagets unika elektrokroma teknologi, ConverLight™, ger ett hållbart solskydd med ökad inomhuskomfort och energieffektivitet. Under 2016 påbörjades kommersiell försäljning till fastighetsprojekt i Skandinavien.

ChromoGenics är baserat i Uppsala och har cirka 20 anställda. Bolaget härstammar från världsledande forskning på Ångströmlaboratoriet vid Uppsala universitet. Bolagets produktionsanläggning har delvis finansierats med ett villkorslån från Energimyndigheten. ChromoGenics aktie (CHRO) är noterad på Nasdaq First North Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser. www.chromogenics.com