Cimco Marine AB (publ) får nytt patent utfärdat i Europa för duoprop

Cimco Marine fortsätter utöka sina immateriella tillgångar med ett nytt beviljat patent för en duoprop-version av Cimcos existerande rem-teknologi som används i den nuvarande OXE Diesel-utombordaren.

Det nya patentet (E.U. Patent 3168134) rör den senaste designen för duoprop:

– Cimco Marine fortsätter att utöka sina immateriella tillgångar med ett nytt beviljat patent för en duoprop-version av Cimcos existerande rem-teknologi som används i den nuvarande OXE Diesel-utombordaren. Detta är i linje med vår långsiktiga strategi för att möta nuvarande och framtida krav från industrin och för att fortsätta vara teknikledare i segmentet, säger Andreas Blomdahl, vd Cimco Marine AB.

Cimco Marine AB (publ) har idag 33 beviljade patent och fem patent som väntar på godkännande.

För mer information, vänligen kontakta:
Lars Sjögrell, Head of Public Relations, tel. +46 702-69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se

www.oxe-diesel.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Cimco Marine AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 13 september 2018, kl. 07.30.