Cinode lanserar prognosfunktion för beläggningsgrad på individ-, team- och konsultbolagsnivå

Cinode lanserar nu möjligheten att i realtid alltid ha tillgång till hur beläggningsgraden ser ut för en viss individ, ett team eller hela bolaget under en specifik vecka eller månad. Genom den nya Prognosvyn får användaren exakt koll på vilket team som ”lyser rött” och var ni behöver rikta in säljinsatserna.

- Genom ”heat map”-översikten som skiftar från rött till grönt får konsultbolagen en kraftfull överblick över den framtida beläggningsprognosen. Men framför allt får ledningen snabbt beslutsunderlag var i organisationen där åtgärder behöver sättas in, säger Mattias Loxi, marknadsansvarig och medgrundare av Cinode.

Cinode växer snabbt och sysselsätter idag 15 medarbetare med över 100 betalande konsultbolag inom it, management och teknik.

- Konsultbolagen har alltid varit duktiga på att digitalisera sina kunder. Genom Cinode digitaliserar de nu i allt högre grad även sina interna kärnprocesser. Våra användare vittnar om ökad beläggningsgrad, högre tillväxt och starkare engagemang, fortsätter Mattias Loxi.

Konsultbranschen i Sverige är väldigt stark och Cinode bidrar till konsultbolagens tillväxt och effektivare organisationsarbete.

Medgrundare/CMO

Om oss

Cinode är Sveriges ledande leverantör av smarta verktyg och affärsstöd specifikt utvecklade för konsultföretag inom IT-, teknik- och managementkonsulting. Företaget lanserade 2015 molntjänsten Cinode. Idag finns specialutvecklade moduler för kompetensinventering, säljstöd integrerat med leverans- och beläggningsplanering, rekrytering samt effektiv hantering av partners och underkonsulter. Besök www.cinode.com för mer information.