Observer delar ut 0,45 kr per aktie

Observer delar ut 0,45 kr per aktie Omval av Örjan Håkanson som styrelseordförande Dagens bolagsstämma i Observer AB fastställde utdelningen till 0,45 kr per aktie. Avstämningsdag är den 7 maj och utdelningen beräknas ske den 13 maj. Bolagsstämman bemyndigade styrelsen att längst intill bolagets ordinarie bolagsstämma under år 2003 fatta beslut om nyemission av högst 2.000.000 aktier i bolaget. Sådan emission skall kunna innebära avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt att teckna nya aktier. Styrelsen äger besluta att aktie skall kunna tecknas mot apport eller kvittning med villkor som avses i 4 kap 6 § aktiebolagslagen. Bemyndigandet skall inom ovan angivna ramar kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen. Skälet till avvikelsen från aktieägarnas företrädesrätt är att de nya aktierna skall användas till förvärv av verksamheter eller bolag. Till styrelseledamöter i Observer AB utsågs Örjan Håkanson, Maria Lilja, Håkan Bryngelson, Ulf Ivarsson, Hans Tson Söderström och bolagets verkställande direktör Robert Lundberg, samtliga omval. Vid det konstituerande styrelsesammanträdet omvaldes Örjan Håkanson till styrelsens ordförande. Observer AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Per Blixt, informationschef, telefon: 08 - 507 410 12/070 - 549 28 08 e-post: per.blixt@observergroup.com Fakta om Observer AB Observer AB, noterat på O-listan (Attract 40) vid Stockholmsbörsen har sin verksamhet inom business och communication intelligence, med omvärldsbevakning, analys och kommunikationsutvärdering, samt målgruppsidentifiering och förmedling av information för PR- och IR- ändamål. Observer AB omsätter närmare 1 900 miljoner kronor på årsbasis och sysselsätter cirka 2 700 personer i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Norge, Finland, Danmark, Portugal, Irland, Estland, Lettland och Litauen. Detta pressmeddelande finns också tillgängligt på: www.observergroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT01190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT01190/wkr0002.pdf