Observer slutför förvärv av amerikanska Bacon's

Observer slutför förvärv av amerikanska Bacon's Efter medgivande av de amerikanska konkurrensmyndigheterna har Observer slutfört förvärvet av Bacon's. Det amerikanska företaget omsätter närmare 400 miljoner kronor årligen och kommer att konsolideras i Observer från den 1 december 2001. Genom förvärvet, som offentliggjordes den 14 november, befäster Observer sin ställning som världsledande aktör i sin bransch och den enda leverantören av globala tjänster. Företaget bedriver egen verksamhet i elva europeiska länder samt i USA och Kanada. Observer AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Jan-Erik Jansson, Ansvarig för förvärv, tfn 08-507 410 14/070-511 91 53, e-post: jan-erik.jansson@observergroup.com Per Blixt, informationschef, tfn 08-507 410 12 / 070-549 28 08, e-post: per.blixt@observergroup.com Fakta om Observer AB Observer AB, noterat på O-listan (Attract 40) vid Stockholmsbörsen, har sin verksamhet inom omvärldsbevakning, analys och kommunikationsutvärdering, målgruppsidentifiering för och förmedling av information för PR- och IR-ändamål. Observer AB omsätter på rullande tolvmånadersbasis närmare 1 700 miljoner kronor och sysselsätter cirka 2 700 personer i USA, Storbritannien, Sverige, Kanada, Tyskland, Finland, Norge, Danmark, Portugal, Irland, Estland, Lettland och Litauen. Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.observergroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00230/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00230/bit0002.pdf

Om oss

Cision är en global ledande aktör inom affärsdriven informationshantering (media intelligence) och levererar ett komplett arbetsflöde för professionella IR- och PR-kommunikatörer. Cision är världsledande inom sin bransch och har huvudkontor i Chicago med över 100 000 kunder globalt. Cision har även kontor i Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Portugal, Sverige, Finland och Kina och representerar varumärkena PR Newswire, Gorkana Group, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) och iContact.