CISL tecknar avtal med SMS tjänsteleverantör i Asien

CISL Gruppen AB (publ) har idag tecknat avtal med content leverantören Djiing. Djiing.com är rankat som en av de bästa content leverantörerna i Thailand. CISL Gruppen AB kommer tack vare detta avtal åt abonnenter även hos AIS, thailands största mobiloperatör med ca 20 miljoner abonnenter.

CISL Gruppen AB kommer att marknadsföra denna tjänst under ArenaM som tidigare lanserats med både DTAC och TA Orange. Affärsmodellen innebär att CISL Gruppen AB kommer att få tillgång till en betydande del av antalet nedladdningar som görs. "Via Djiing kommer vi nu även åt AIS och det innebär att vi ökar marknadspenetrationen otroligt mycket. Via DTAC och TA Orange når vi 10 miljoner abonnenter, nu med hjälp av Djiing kommer vi åt totalt 30 miljoner abonnenter. Detta avtal innebär att vi kommer betydligt närmare lönsamhet än vi först beräknade i vårt thailändska bolag" säger Kenth Söderström, VD på CISL Gruppen AB (publ). Stockholm den 24 november 2004 Kenth Söderström VD CISL Gruppen AB (publ) Tfn: 070-556 5137 CISL Gruppen AB (publ) är noterat på Aktietorget Sverige, www.aktietorget.se Besök: www.cislgroup.com