CISL tecknar nytt avtal med Orange i Asien

CISL Gruppen AB (publ), har idag tecknat avtal med mobiloperatören TA Orange om att lansera ArenaM i Orange World. TA Orange är thailands snabbast växande mobiloperatör med ca 3 miljoner abonnenter i sitt nät. Introduktionen planeras ske under december månad 2004.

TA Orange är ett joint venture mellan det europeiska Orange SA, Thailand’s Telecom Asia och Charoen Phokphand Group (C.P. Group). Orange SA har i dagsläget 52 miljoner abonnenter i 9 länder. ”We are happy to start this cooperation with CISL Group and we will try to support their provisioning of ArenaM to our customers through Orange World. Their WAP services fits right into our focus for the Thai market in 2005” says Mr Ardkit Suntornwat, Chief of Wireless Multimedia Business, TA Orange. "I och med detta avtal får vi möjlighet att erbjuda våra WAP och SMS tjänster till ca 10 miljoner abonnenter i Thailand. Orange kommer att satsa hårt på WAP och SMS tjänster framöver och det är bra för oss att kunna attrahera ytterligare en operatör med våra tjänster och vara med tidigt i denna satsning" säger Kenth Söderström, VD på CISL Gruppen AB (publ). Stockholm den 19 november 2004 Kenth Söderström VD CISL Gruppen AB (publ) Tfn: 070-556 5137 CISL Gruppen AB (publ) är noterat på Aktietorget Sverige, www.aktietorget.se Besök: www.cislgroup.com