Gustavsberg lägger ut sin marknadskommunikation på Citat

Gustavsberg lägger ut sin marknadskommunikation på Citat - Citat kommer att hantera katalogproduktion, återförsäljarannonsering och digital bildhantering Citat har tecknat avtal med sanitets- och VVS-företaget Gustavsberg om att sköta all digital och grafisk katalogproduktion, annonser till återförsäljare samt hantering och lagring av bilder. Gustavsberg är ett av Skandinaviens ledande företag inom sanitet och VVS och erbjuder ett komplett sortiment av badrumsinventarier för hem och offentlig miljö. Företaget som ägs av Villeroy & Boch marknadsför mer än 70 000 produkter gentemot 400 återförsäljare och entreprenörer. Kommunikationen via katalog- och annonsmaterial är därför en omfattande och viktig process i företagets kundrelationer vad gäller såväl återförsäljare som slutkunder. "Ett företag som vårt är väldigt beroende av återförsäljarna och deras relationer med kunderna varför vi måste kunna erbjuda dem bästa möjliga service. Citats erbjudande understödjer kostnadseffektivt de relationerna och gör att våra produkter kan marknadsföras på ett enhetligt sätt," säger Sten Larsson, marknadschef på Gustavsberg. Initialt omfattar Citats uppdrag produktion av Gustavsbergs huvudkatalog i tryckt och digital form. Vidare kommer Citat att producera återförsäljarannonser, stå för anpassningsbara mallar samt hantera tryckupphandling. Gustavsberg använder också Citats mediabank där alla produktbilder lagras digitalt. Även Citats nyligen förvärvade digitalfotoföretag Digitized kommer att fotografera produktbilder. "Avtalet med Gustavsberg visar med all önskvärd tydlighet hur vi kan hjälpa kunden med att sätta hela produktionen av marknadskommunikation i system. Genom att vi tar hand om alla bakomliggande system och produktionsprocesser kan alla göra vad de ska: återförsäljarna kan sälja och producentens marknadsavdelning kan lägga all kraft på att stärka varumärket," säger Göran Vernersson, försäljningsansvarig på Citat Media Production som ingår i Citatkoncernen och är det bolag som ansvarar för uppdraget. Göteborg den 13 november 2001 CITAT AB (publ) För ytterligare information kontakta: Peter Wanderydz, VD Citat Media Production, 031-701 56 33 eller 0709-71 25 16 Göran Vernersson, Försäljningsansvarig på Citat Media Production, 08-506 108 70 eller 0709-71 25 11 Ulrika Danielson, informationschef Citat AB, tel 031-701 56 46 eller 0709-50 16 13 Pressmeddelandet finns även att hämta på Citats hemsida www.citat.se. Citat sätter marknadskommunikation i system. Vi förser våra kunder med tjänster och systemlösningar som effektiviserar processen för marknadskommunikation. Citat som består av cirka 260 medarbetare arbetar inom tre huvudsakliga områden, alla med fokus på processen för marknadskommunikation: Verksamhetsutveckling, Systemlösningar och Produktion. Citat har kontor i Göteborg, Stockholm, Västerås och London. Huvudägare är Bure Equity AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00300/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00300/bit0002.pdf