Citycon presenterar en ny varumärkesidentitet som återspeglar bolagets nordiska strategi

Citycon presenterar idag en ny varumärkesidentitet, inklusive en ny logotyp, för att bättre återspegla bolagets strategi att äga handelsplatser och moderna stadskärnor i Norden och Baltikum.

Sedan starten för 34 år sedan har Citycon utvecklats från ett finskt företag till ett pannordiskt företag med ett starkt fokus på handelsplatser och moderna stadskärnor i de största städerna i Norden och Baltikum. Citycon har utvecklats från en regional butiksfastighetsägare till ett av Europas största börsnoterade fastighetsbolag med 35 centrum i fem länder och tillgångar på över 4,5 miljarder euro.

Bolaget har en unik strategi fokuserad på Norden för att skapa hållbara, moderna stadskärnor som gör livet enklare och bättre för dess invånare. Den nya varumärkesidentiteten hyllar företagets historia samtidigt som det stödjer Citycons framtida inriktning. Beståndsdelar i den nya identiteten inkluderar en ny logotyp, ett skräddarsytt typsnitt, nytt bildspråk, nya varumärkesfärger som återspeglar nordisk design, och ett nytt syfte, "Creating cities full of life".

- Vi är mycket stolta över det nya utseendet och känslan av företagets varumärke, som sammanfaller med företagets utveckling sedan 1988. Vi är övertygade om att vårt nya utseende återspeglar hur vi vill välkomna kunder, samhällen och företag till våra centra och representerar vår fortsatta resa för att förvandla unika platser till blomstrande stadskärnor, säger Henrica Ginström, Chief Operating Officer på Citycon.

Citycons nya varumärkesidentitet är nu synlig bland annat på företagets hemsida på Citycon.com och kommer även att bli synligt i bolagets centrum framöver.

- Vårt nya varumärkesarbete är ett samarbete mellan teamet på Citycon och byrån Kurppa Hosk i Stockholm. Det är snart 10 år sedan vi gjorde en motsvarande översyn och vår nya varumärkesidentitet speglar Citycon på ett nytt och modernt sätt, säger Peter Dimulkas, Vice President Marketing på Citycon.

- Under ett års tid har vi i nära samarbete med teamet på Citycon utvecklat en strategi och ett uttryck, som tydligt pekar på den spännande framtid som organisationen rör sig mot. Oerhört roligt att nu se det rullas ut såväl digitalt som på plats i stadskärnorna, säger Fredrik Franzén, Client Director på Kurppa Hosk.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Investerarrelationer:

Sakari Järvelä

VP, Corporate Finance och Investor Relations

Tel. +358 50 387 8180 eller sakari.jarvela@citycon.com

Media:

Pia Grahn

Kommunikationsdirektör

Tel. +46 73 037 1722 eller pia.grahn@citycon.com

Citycon har en stark position som ägare, förvaltare och utvecklare av blandade centrummiljöer, med ett nordiskt fastighetsbestånd värderat till totalt 4,5 miljarder Euro. Företaget strävar efter att skapa långsiktigt hållbara områden – socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Bolaget har 35 köpcentrum varav 6 i Sverige. Dessa köpcentrum är centralt placerade i knutpunkter för kollektivtrafik och möter kundernas dagliga behov av livsmedel, hälsovård och tjänster. Därtill driver Citycon ett antal större stadsomvandlingsprojekt med syfte att skapa attraktiva, trygga livsmiljöer för människor och företag. Citycon är noterat på Nasdaq Helsingfors och har en klassificering hos Moody's (Baa3) och Standard & Poor’s (BBB-). Läs mer på www.citycon.com